Když máš pocit, že ti exploduje hlava

339x

Všichni to známe. Přicházejí dny, nebo minimálně okamžiky, kdy z našeho poháru trpělivosti prýští vodopády do všech stran a je otázkou vteřin, než to někdo schytá. Křik, agrese, útěk, pláč nebo jiný výbuch emocí sice uleví podrážděným nervům, ale většinou nevyvolá pozitivní ohlasy na druhé straně komunikační přestřelky a začarovaný kruh se roztáčí.

Jak z toho? Tomu chci jasně a stručně věnovat tenhle článek, protože nejsem zrovna královna trpělivosti a zvládat podobné chvíle je pro mě jedním z velkých témat seberozvoje.

Podíváme se na 3 jednoduché kroky, kterými během vteřin vyšlápneš k uklidnění při většině běžných stresových situacích – v práci, doma, v zácpě na silnici… Postupně si je zautomatizuješ a budeš se do emoční úzkosti dostávat méně často a méně intenzivně. 

1 | ZAKOUKEJ SE DO BLBA

Vytočil tě třeba e-mail od kolegy / klienta, ratolest, která jako by ti svou provokací motala nervy do klubíčka nebo prostě zapadáš pod lavinou restů, telefonátů a asap úkolů…?

Odstup od té situace. Nemusíš odcházet ani se otáčet zády, pokud nemáš tu možnost, jen se zadívej jinam – z okna, na obraz, fotku, květinu… Ideálně na něco, co pozitivně zafixuje tvoji pozornost. Běž si připravit kávu, čaj, napít se… Případně můžeš na chviličku jen zavřít oči. (Pochopitelně ne v případě zmíněné dopravní zácpy.) Navaž krokem č. 2.

2 | ROZDÝCHEJ TO

Možná čekáš něco sofistikovanějšího, ale dech nesmí chybět. Je tím nejjednodušším, nejpřirozenějším a zároveň nejefektivnějším nástrojem pro zklidnění a uvolnění. A tak se s pohledem stranou nebo zavřenýma očima zhluboka nadechni. Třikrát, pětkrát, desetkrát – kolikrát potřebuješ. Až tuhle reakci zopakuješ po ixté, bude ti k citelné úlevě stačit jen pár nádechů.

3 | V DUCHU SI OPAKUJ

Všechno je v pořádku. Je to jen situace.

Miluju život, i když mě teď všechno vytáčí.

Výdech mě zbavuje stresu a napětí.

Přijímám tuhle situaci takovou, jaká je.

Vdechuji klid a uvolnění.

Vyber si větu, která s tebou nejvíce rezonuje, nebo si vymysli svoji, anebo jednoduše jen v duchu počítej. Cílem je zchladit kombinací těchto tří technik vroucí kotel se svými nervy a udržet hladinku stresových hormonů pěkně při zemi. Stát se pánem situace místo oběti vláčené údolím vzteku. 

Zkus to a vychytej si konkrétní recept, který ti zaručeně zabere. Nebo už nějaký pro podobné chvíle máš?

Komentáře
  • Nejčtenější články
  • KURZ Přeju si miminko
  • RELAX těhotenský balíček
  • SOS antistresová pětiminutovka
  • KURZ Zdravá menstruace a cyklus
  • Stáhni si své motivační karty ZDARMA
  • SRDCOVKA: E-book se speciální relaxací
  • MOTIVACE inspirace

    „Když se jedny dveře štěstí zavřou, otevřou se jiné. Často ale na ty zavřené dveře hledíme tak dlouho, že si nevšimneme těch, které se pro nás otevřely.”

    Helen Keller

  • HOĎ SE DO KLIDU

    Chceš dostávat VIP slevy a tipy, jak snadno vypnout hlavu?

  • ZVÝHODNĚNÝ relax balíček jako první krok